Åhus, Dag 7.

Planen för dagen var att jag skulle åka hem runt lunchtid, vilket jag verkligen såg fram emot då jag kände att jag behövde en liten paus från den extrema hettan som infunnit sig i Åhus, eller egentligen hela södra Sverige, de senaste veckorna. Den planen rubbades direkt när jag vaknade eftersom mamma kom in och sa att det var dags för att åka till Köpenhamn och gå på Tivoli. Jag kan ju ärligt säga att jag var måttligt entusiastisk till detta faktum, men jag hade ju inget val så det blev bara att packa med mina saker och bege mig. Två timmar senare var vi i Köpenhamn och där var det minsann minst lika varmt som i Åhus. Det låter som att jag är världens mest bortskämda unge som klagar över att få åka till Köpenhamn och Tivoli, men ni måste förstå att jag har blivit riktigt sjuk vid det här laget och det sista man (eller åtminstone jag, jag kan ju inte veta vad andra vill egentligen) vill göra när man mår som ett åskmoln är att spendera en hel dag bland tusentals människor och extrem värme. Det blev i alla fall bättre, jag fick i mig lite tabletter och tog med mig min nässpray. Sen kan faktiskt inget göra mig på så bra humör som berg-och dalbanor och karuseller. Eller jo, Karl men det är en helt annan grej egentligen. Nu sitter jag i alla fall på tåget från Köpenhamn till Stockholm med fötter som värker och ett huvud som dånar, men jag klagar inte - jag är äntligen på väg hem till lite lugn och ro. 
 
Hoppas verkligen att ni har det bra, jag har haft det underbart den här korta perioden i Skåne, men ska som sagt ner till Åhus igen efter helgen. Farmor kommer på besök på söndag, vilket känns både bra och lite jobbigt. Jag och Karl ska försöka bege oss ner på måndagen, så jag får spendera två dagar med farmor åtminstone. Puss! 
Upp