2701:1148

Hej, 
Jag halvsitter i sängen hemma och funderar på varför jag har så fruktansvärt ont i huvudet. Det kan säkert bero på att jag har sovit mycket längre än vad jag brukar, eller så kan det bero på stress. Jag vet inte om jag känner att jag är stressad på sätt som jag brukar vara, utan det är mer en världslig stress som grundar sig mycket i hur världsläget ser ut idag. Det ororar mig, infekterar mitt varande och smittar mina drömmar. Jag tog i alla fall sovmorgon imorse, det kändes bra att kunna unna mig själv det nu såhär på en fredag. Och Adam hade seminarium i skolan så det var skönt att vakna upp när han var färdig med allt sånt istället hehe :-). 
 
Jag uppdaterade min kalender med en massa väsentligheter idag, jag måste verkligen bli bättre på att lägga in allting där, inte bara det som rör skola och jobb. Det är fint att kunna titta på hur mycket jag faktiskt gör när jag känner att jag inte gör något med mitt liv. Det är ofta som jag känner så nämligen, och då är det inte alltid så lätt att motivera mig själv till ens gå utanför lägenheten, något som jag vet med mig är ännu mer destruktivt. Apropå isolering så tittade jag och Adam på MindField med Vsauce igår. Där tog han upp just det att det är mycket farligt för hjärnan att inte få några stimulanser. Jag tycker om citatet "with a brain, you either use it or you lose it". Jag kan relatera till det mycket i mig själv, när jag befinner mig i skeden i livet där det mest känns monotomt och rutinmässigt så blir jag mycket mer lätt beängen till paranoida tankar, ångest, och i många fall depression. 
 
För att skriva om något lite mer positivt, och kanske på så sätt ha lite mer balands i livet, så ska jag snart börja min mentorsutbilning. Det ska bli väldigt roligt, även fast det kanske låter mer seriöst än vad det verkar. Jag kommer bli som en studdybuddy ungefär, hjälpa studenter som känner att de har svårt med att planera och liknande, komma fram till bra lösningar och ge lite mer stöd i just strukturer. En annan sak som jag ser fram emot är dagen då jag bestämmer mig för att bo i ett växthus. Under gårdagen fick jag nämligen lite ryck och började titta efter träd och palmer som en kan ha inomhus bland annat. Det resulterade i ett collage med inspiration, och ganska snabbt insåg jag att jag eventuellt vill bo i ett relativt litet hus, eller skjul, men med en stor tomt. Jag tänker mig värme också men mest vill jag faktiskt ha en stor tomt som jag kan vistas på, som jag kan plantera en massa växtligheter - festligheter. 
 
 
Här är collaget jag gjorde. Inga bilder är mina utan de är hittade på Ecosia, gjorde alltså en sökning på inomhus träd, bananplantor, plant home decor osv. Det var fint att bara bläddra igenom en massa fint. Jag tror att jag ska försöka göra mer sånt. 
Upp