2501:1226

 
Hej, 
Jag sitter i skolan just nu och försöker komma igång lite med tänkandet. Min dator verkar inte vilja samarbeta med mig helt vilket inte känns helt tryggt eftersom mycket av mitt arbete, om inte allt, cirkulerar kring att kunna använda mig av min dator, och student som jag är så har jag inte direkt ekonomin som tillåter att spontant köpa en ny likvärdig dator... Jag får helt enkelt börja spara mer aktivt till en dator, alternativt försöka åtgärda det själv genom blåsning av hårddisk och så vidare. 
 
Nu på förmiddagen har jag ägnat lite tid åt att uppdatera mig kring det som sker runt om på sociala medier, med extra betoning på allt som sker i relation till USA nye President och artiklar kring vederbörande. Jag känner mig kluven i hela diskussionen om personen i fråga eftersom jag inte finner någon större mening i att hela tiden sprida budskapet, men det är fenomenalt absurda åtgärder som vidtas av denne man och jag som medmänniska känner ett starkt behov av att engagera mig ännu mer. 
 
På tal om engagemang så gjorde jag precis en sökning på ecosia (ett hållbart alternativ till go ogle) om hur en kan vara värd för en protest och den första sökträffen som kommer upp är sidan till protestorganisationen som är emot organisationer som utfört aborter (Planned Parenthood i detta fall). Jag blev högst äcklad och besviken av detta och undrar varför det är så. Det gjorde mig i alla fall ännu mer målmedveten om att arrangera någon typ av protest eller liknande. 
 
 
Upp