2401:0824

 
 
Hej, 
Idag är det tisdag och jag försöker låtsas som att jag inte har haft världens säsmsta uppdatering här på bloggen det senaste året. Det är iofs en svår tanke att komma över eftersom jag verkligen inte har varit den bästa på att höra av mig här. Jag vet faktiskt inte vad det beror på annat än att jag inte nödvändigtvis prioriterar att skriva här längre, vilket jag finner är oerhört synd eftersom det är så fint att kunna gå tillbaka till det jag tänkt på när jag sitter och funderar på livet och vem jag har varit ibland. 
 
Så jag sitter i soffan hemma nu på en tisdagsmorgon, inga lampor är tända eftersom älskling ligger och sover. Jag tycler att det är fantastiskt fint att höra honom andas, inte enbart så jag vet att han lever, men för att det låter så gosigt. Jag blir avundsjuk på att han kan ligga kvar där tills han känner för det, eftersom han inte har föreläsningar förrän på eftermiddagen. Själv har jag handledning som amanuens nu på morgonen och förmiddagen fram till lunch, men jag tycker i och för sig att det ska bli oerhört kul att få vara handledare så jag är glad. Äter dock världens kanske tråkigaste frukost nämligen knäckebröd och kaffe, men det får duga när en inte orkar gå upp när första larmet ringer hehe. Skyller på att jag hade lite svårt att somna igår. 
 
Min tanke är i alla fall att jag ska bli bättre på att uppdatera, sen kommer det nog inte vara varje dag, flera gånger om dagen, utan mer i den mån jag hinner med. Det är svårt att motivera mig själv till att göra tid för att skriva här, tro det eller ej men jag vet liksom aldrig vad jag ska skriva här, jag vet inte vad syftet är egentligen. Jag tänker mig att syftet är att jag ska skriva det jag känner för, men att "känna för det" lite mer regelbundet. Vad sägs om att kanske ha en påminnelsenotis i mobilen? Hmm. Vi får se. Nu måste jag i alla fall äta upp och göra mig iordning, önskar er en fin dag. Kramar. 
 
 
Upp