GLAD MIDSOMMAR

 
Uppe med tuppen en dag som denna. Det är eran trofaste tjänare Mattias som är i farten med skrivandet igen. Just nu gick Cecilia in i duschen efter en hel del mystiska ljud hon gjorde, Tobias står naken och tittar ut över Djursholm genom ett fönster. Vacker syn!
Själv sitter jag i en hårdmjuk säng med hundra kuddar och en liten blodfläck på täcket. Idag är det midsommar, vilket för vilken annan svensk som helst betyder sol, jordgubbar, alkohol. Har inget av dom sakerna.
 
Iallafall, nu ska ni få höra om min natt/dag! Kom till Stockholm igår nämligen. - 21:35 tar jag tåget ifrån Karlshamn till Hässleholm, där jag får vänta i regn i en timma. Dock hittade jag en random människa på en balkong som jag stod och pratade lite med. Slutade med att båda bara stod och skrek "VA!?" eftersom man inte hörde något. Sen tar jag tåget vidare från Hässleholm mot Stockholm klockan 23:35. För er som aldrig har åkt nattåg ska jag berätta för er att det är som en stor vandring. Det är fullt med människor, alla har sjukt mycket packning, och alla får någon slags gemenskap bara genom vetskapen att man ska till samma mål!
 
Resan bestod mest av sömn, och klockan sex imorse kommer jag fram till T-centralen. Väl där ser jag mig förbryllat omkring och undrar vart jag ska ta vägen. Sedan mindes jag, en annan gång jag åkte till Djursholm, att jag tagit Röda linjen och sedan tvärbanan eller något liknande. Jag tar den ifrån Universitetet, och väntar på stationen jag känner igen mig på. Men den kommer aldrig...
När jag inser att det är för sent så går jag av, tittar mig än en gång förbryllat omkring och känner att det är dags att gå. Vilket håll visste jag inte, men jag gick på magkänslan och gick rakt fram. Detta visade sig vara ett mycket klokt beslut då jag till slut kommer fram, till vad jag tror är världens ände, och frågar en Dam och sin hund om vägen. Hunden sa inte så mycket, men Damen pekade och sa att "det är bara runt hörnet du ska". Och se på fan, Klockan 08:20 går jag in i Cecilias hus där jag möts av en Viktor som står och gör PBJ-mackor. "hejsan" -"tjeeena".
 
Folk som gör PBJ-mackor är lite spännande, dom gör det så himla casual, och låter verkligen ingenting komma emallan dom själva och deras älskade macka.
 
Kort sammanfattat, En jävligt inspirerande natt.
Man hade säkert kunnat skriva mer inspirerande saker, men nu verkar det som vi har bråttom.
 
Detta var ett gästinlägg av Mattias Fager efter han klagat på Cissi att hon är rätt keff på att uppdatera. Årets intressantaste inlägg kan man väl tycka, 100% ordbajs. Happy midsummer maddafakkaaaaasss!
Upp