Det nya året då.

Jag är rätt säker på att jag inte har skrivit om det här på bloggen, så jag gör det nu. Jag har sedan januari inte haft en älskad vän vid min sida. Vi gick skilda vägar han och jag, och utan att gå in på detalj och göra alla inblandade ledsna så har det varit en av anledningarna till att jag inte bloggat så mycket, har inte haft lust, har inte haft ork, har inte vågat. Det har varit jobbigt att anpassa sig tillbaka till det där med att vara självständig, till att inte alltid ha någon att ringa, smsa, gosa med men det har faktiskt gått relativt framåt till större delen av tiden. Ibland finner jag mig själv i en mörk plats i tankarna och då är det ju inte lika roligt att kalla sig själv människa, men med stöttande familj och vänner blir man sakta men säkert hel igen. 
 
 
Jag har sedan årsskiftet lyssnat på överdrivet mycket och bra musik i hopp om att stilla den konstanta värk jag har i bröstet. Jag har haft alldeles för mycket förlamande ångest och huvudvärk på grund av jobbet. Har haft alla möjliga olika åkommor och kanske den knutigaste ryggen som mänskligheten skådat. Jag har blivit utbränd, stressat så mycket att jag kollapsar och gråter. Fått panikattacker i min säng och gått flera nätter utan sömn. 
 
 
Jag har även varit med och gjort mycket positiva saker sedan 2013 blev 2014. Jag har tagit upp kontakten med gamla vänner och glädjer mig åt att det finns vackra människor på denna jord fortfarande. Jag har blivit omhållen, kramad och omhändertagen. Jag har ätit mat, druckit kopiösa mängder kaffe, mmm skånerost, jag har läst min favoritbok om och om igen tills sidorna nästan bläddrar sig själva. Jag har avklarat DM, jag har upplevt cheerleading i dess bästa form nämligen på alla tävlingar. Jag har skrattat tills magen får kramp, tagit fina bilder och skapat minnen med personer som jag vill ha kvar hela livet. Jag har planerat sommaren, jag har drömt, hittat en massa massa bra skolor lite överallt, blivit inspirerad, blivit taggad på livet och allmänt glad. Har fått prata framtid med min pappa, har fått säga till min mamma att hon är det bästa som finns. Jag har varit tacksam, jag har varit elak och dum, jag har älskat, hatat, varit ledsen och glad. Jag har levt. 
Upp