look into my eyes.


10:54pm
jag orkar inte mer
jag vill verkligen inget mer
 
ring mig
 
nej
jag orkar inte prata
har gjort det för mycket
vill bara lyssna egentligen
 
men åå berääta vad har hänt??
 
lyssna på svaren, lösningen
höra på en lugn och mjuk röst som värmer mitt kalla inre, lugnar mitt humör och försäkrar mig om att allt kommer ordna sig
inget har egentligen hänt
det är bara min sjukdom
som vanligt
liksom..
 
åå men allt kommer bli bra.. det blir alltid det i slutet, det måste bli det.
 
men det finns egentligen inget slut siri, det är det som är grejen. jag har haft sk demoner inom mig hela mitt liv, och kommer ha det i all framtid också
vet liksom inte längre om jag klarar av det
vill verkligen gömma mig
inte från något utan bara från mig själv egentligen
kan man det?
 
men det kommer alltid en tid som är bättre efteråt.. den kan vara jättekort och över snabbt men det finns alltid kvar sen. och man vet att det kommer vara bättre en stund. och det är alltid fint att tänka på under den jobbiga tiden
 
grejen är den att de stunder som håller mitt humör något mer uppåt håller på att förtvina, för min egen del finns de tinget hopp kvar. jag lever inte längre för mig, utan för att jag måste. för att jag måste skydda min syster, för att jag måste visa att jag kan, bevisa att jag klarar det. jag är sån, vill aldrig ge upp även om det är skadligt för mig och det gör ont att inse att det är den kvalitén av mig som kommer bli mitt nederlag. för det kommer en tid då man måste inse att man inte längre klarar av allt. och jag har länge varit i en gråzon, men det var en tid sen som jag insåg att nej, jag borde inte orka mer. borde inte vilja mer. och det är säkert extremt själviskt, alla säger att det är själviskt, men jag struntar fullständigt i det just nu. vill finnas kvar, men ändå inte.
 
förlåt siri att jag hänger ut dig här. men jag vet inte, det kändes nödvändigt. som att jag borde göra det. som att det måste ses. läsas. någon sa det till mig. vet inte vem. 
#1 - - siri:

de är ingen fara, puss

Svar: fina du, tack för att du orkar med mig. puss
Cecilia Barry

Upp